Smartphone Telefonie

Alles over smartphones!

De live chat is een extra tool

2 min read

Om constant bereikbaar te zijn voor klanten is het van belang om een Live Chat te hebben op de website van jouw bedrijf. Een live chat is een extra tool die jouw bedrijf kan helpen met het werven van nieuwe klanten en het houden van bestaande klanten. Door constant in aanmerking te komen bij potentiële klanten dankzij een live chat. Bij de live chat kan je bepaalde mensen erop zetten die de live chat in de gaten houden en die contact kunnen leggen met klanten. Daarnaast kunnen andere werknemers er ook voor kiezen om de klanten met de juiste mensen door te schakelen.

Voordelen van een live chat

Er zijn genoeg voordelen van het hebben van een Live Chat op een website. Het eerste voordeel is dat het gebruiken van klantvriendelijkheid altijd goed kan uitpakken voor het bedrijf. Het tweede voordeel van het hebben van een live chat is dat het snel en makkelijk te gebruiken is door iedereen. Je hoeft maar één keer op het icoon te klikken en je hebt al toegang tot de live chat. Het derde voordeel is dat je vanwege de live chat betere service hebt voor de klanten. Vaak controleren de klanten eerst de website van een bedrijf voordat ze er fysiek naar toe gaan.

Tips voor live chat

Het belangrijkste van het gebruiken van een live chat is dat je klanten niet lang moet laten wachten. Als klanten te lang moeten wachten, hebben zij geen geduld meer en kunnen zij afhaken. Het is daarnaast ook essentieel om het gesprek persoonlijk te maken zodat de klanten weten dat zij gehoord worden en persoonlijk advies en tips terug krijgen van een medewerker. Ook een handige tip is om voor de live chat een chatbot te gebruiken die het gesprek kan leiden en erachter kan komen wat de klant precies wilt zodat je weet hoe je de klant verder kan helpen.

Meer verhalen